Pro-Doma

Planning Wizard navrhuje objednat sortiment, který bychom sami neobjednali. A k našemu překvapení se prodává výborně!”

David Cinkl, vedoucí prodejny

PRO-DOMA je česká společnost, která se již od roku 1990 zabývá distribucí stavebnin. V současné době disponuje již 76 pobočkami. Kromě stavebního materiálu nabízí i potřeby pro řemeslníky, zahradu nebo domácnost. Svým zákazníkům poskytuje rovněž profesionální servis, jako např. poradenství v oblasti stavebních materiálů, dopravu stavebního materiálu až na stavbu či skládání hydraulickou rukou.

Riverbit

Optimalizace dostupnosti sortimentu

PRO-DOMA v minulosti objednávala zboží intuitivně a „ručně“ jednotlivých prodejen. Každý vedoucí prováděl odhad toho, jaké zboží se prodá a jaká výše zásob bude potřeba. Tato práce nejenže byla časově náročná, ale vedla i k řadě chyb. Často docházelo k přeplnění skladu, nebo naopak k výpadkům.

Celý proces optimalizace prochází komplexním výpočtem obsahujícím inteligentní algoritmy. Při tvorbě automatické objednávky, vstupuje do výpočtu nejen aktuální zásoba, cena peněz, cena logistiky ale i nastavení obchodní politiky, sezóna či životní cyklus zboží. To zaručuje, že se na prodejny dostane opravdu optimální množství a struktura zboží, a naplní se tím jeden z projektových cílů snížení nadzásob a eliminace rizika nedostupnosti zboží.

„Start spolupráce s firmou RiverBit byl sázkou na správnou kartu. Je potěšující se dívat na očividně viditelný nárůst dostupnosti zboží pro naše zákazníky, doprovázený stagnací a eliminací nadlimitní zásoby. Je to jako hrát šachy s počítačem a myslet si, že vyhrajeme. Připouštím, že tuto bitvu bychom bez PW nevyhráli. Finanční efekty není třeba počítat…. jsou očividné“

Petr Vaněrka, generální ředitel

Zvýšení úrovně dostupnosti zboží a rychlejší podchycení sezóny (PW zvýšilo celkový SL a rychleji podchytí sezónu)

Riverbit objednávky
  • Přechozí sezóna
  • Navýšení tržeb
  • Nová sezóna

Návrhy na rozšíření a změnu sortimentu

Pokud dodavatel vyžaduje velkou minimální objednávku, navrhne Planning Wizard objednávku rozložit na blízké pobočky tak, aby na žádné nevznikla nadzásoba a vše se prodalo co nejrychleji.

Planning Wizard rovněž navrhuje rozšiřováni a změnu sortimentu. Když se na některé z prodejen výborně prodává určité zboží, které na jiné naskladněné není, rozšíří daný sortiment do dalších vhodných prodejen.

Centrální řízení zásob

Celý proces objednávání je přitom centralizován. Společnost získala komplexní přehled nad zásobou a možnost řídit všechny logistické procesy zásob z jednoho místa. Systém navádí a umožnuje investovat do množstevních nákupů tak, aby se maximalizoval profit a takový nákup optimálně rozloží do všech prodejen dle výkonu.

Centrální řízení zásob

Výrazná časová úspora vedoucích
prodejen s objednáváním zboží

... další přínosy po zavedení Planning Wizardu

Snížení doby obratu zásob
Změna věkové struktury zásob prodejny